Pages Menu
Categories Menu
Audyt Facebooka – co sprawdzić na swoim profilu po roku działalności

Audyt Facebooka – co sprawdzić na swoim profilu po roku działalności

Fanpage na Facebooku to jedna z podstawowych platform komunikacyjnych dla firm i zdecydowanie profil wart poświęcenia czasu i energii. To właśnie Facebook, spośród wszystkich mediów społecznościowych, stanowi dla wielu osób najlepsze źródło informacji i najszybszą formę kontaktu z marką.

Aby jednak odnosił sukcesy, warto odpowiednio o niego zadbać, pamiętając przede wszystkim o regularności publikacji, wiarygodnych i spójnych informacjach oraz ciekawych treściach. Jednocześnie należy pamiętać, że jest on w dalszym ciągu elementem strategii marketingowej i jako taka potrzebuje okresowych poprawek. Dlaczego warto postawić na coroczny audyt Facebooka i co podczas niego sprawdzić?

Podstawowe informacje o firmie

Jedną z pierwszych rzeczy, która zwraca uwagę nowych klientów jest widoczna na profilu sekcja informacyjna. To z niej mogą dowiedzieć się zwykle czegoś o firmie i zapoznać się z jej produktem. Wiele nazw marek to zagadkowe, nic nie mówiące słowa – bez opisu działalności klient nie ma szans domyślić się z kim tak naprawdę ma do czynienia. Informacje takie jak dane kontaktowe, działający adres do strony www, godziny otwarcia lokalu czy obsługi klienta to podstawowe kwestie, których prawidłowość warto sprawdzać regularnie i zdecydowanie skontrolować podczas audytu. Szczególnie ważne jest to w pierwszym roku działalności firmy, gdy ta jeszcze odnajduje swoją drogę w biznesie i może przechodzić wiele istotnych zmian.

Aktualne zdjęcia, video i materiały promocyjne

W pierwszym roku działalności zarówno oferta, jak i koncepcja firmy mogą ulegać dynamicznym zmianom. Facebookowy profil prowadzony na bieżąco z pewnością będzie odzwierciedlał wszystkie te zmiany i informował o aktualnych wydarzeniach firmowych, jednak w audycie facebooka po roku działalności warto przyjrzeć się temu, co się na nim znajduje i zweryfikowaniu, czy wszystkie informacje są w dalszym ciągu prawdziwe. Można tu rozważyć aktualizację video wyświetlającego się jako spot reklamowy czy zdjęcia profilowego i grafiki w tle. Na te elementy zwraca się zwykle najmniej uwagi w trakcie intensywnej pracy nad rozwojem działalności, a to one są przecież najbardziej reprezentatywnym elementem facebookowego profilu!

Statystyki profilu

To zdecydowanie jedna z najciekawszych opcji dostępnych dla profili firmowych na Facebooku i kwestia, na którą warto zwrócić podczas audytu szczególną uwagę. Statystyki pozwalają przeanalizować godziny największego zainteresowania profilem i godziny publikacji postów, które okazały się największym sukcesem. Jednym z kluczowych elementów skutecznego prowadzenia profilu firmowego jest regularność i konsekwencja. Choć spontaniczne wpisy odnoszące się do bieżących wydarzeń są jak najbardziej na miejscu, te które da się zaplanować warto dokładnie przemyśleć. Od właściwej godziny publikacji może zależeć to, jak bardzo twoi odbiorcy zechcą wchodzić w interakcje na profilu. Pamiętaj o tym podczas audytu i uważnie przyglądaj się swoim wpisom z ostatniego roku.

Audyt profili na Facebooku pozwoli Ci dowiedzieć się czy wszystkie podejmowane działania przekładały się na wyniki pod postacią wzrostu popularności marki.

Istotne zakładki i wezwania do akcji

Przycisk „cal to action” dostępny dla firmowych profili na Facebooku to doskonałe narzędzie do generowania ruchu na stronie internetowej czy w miejscu, do którego chcesz swoich klientów docelowo kierować. Pojawiający się zaraz obok „Lubię to!” przycisk jest więc z punktu widzenia firmy niezwykle istotny. Co jednak ciekawe, wiele profili w ogóle nie dba o to, by działał on należycie i nie wykorzystuje w pełni jego potencjału.

Przeprowadzając audyt po pierwszym roku działalności profilu zwróć uwagę, czy wykorzystujesz wszystkie narzędzia oferowane ci przez portal. Pozornie nieistotne elementy takie jak przycisk czy kolejność ustawienia zakładek w górnej części profilu mają z perspektywy biznesowej naprawdę duże znaczenie.

Pamiętaj, że zadaniem twojego profilu jest angażowanie społeczności i przekonywanie jej do podjęcia określonych działań – bez jednolitej struktury profilu, uporządkowanych informacji, aktualności z życia firmy czy wreszcie regularności publikacji i interakcji z czytelnikami, profil stanowi tylko martwą wizytówkę, która przedawni się znacznie szybciej, niż w ciągu omawianego roku. Jeśli wybierasz ścieżkę e-marketingu i chcesz być marką widoczną w sieci, nie zaniedbuj wspomnianych aspektów. Audyt Facebooka po roku działań ma być dla ciebie tylko analizą ukazującą drobne niedociągnięcia i doskonalącą strategię działania, a nie okresem w którym naprawiasz wszystko jednocześnie tylko po to, by o profilu zapomnieć po kilku tygodniach.