Pages Menu
Categories Menu
Jak prowadzić marketing internetowy?

Jak prowadzić marketing internetowy?

W internecie istnieją miliony witryn, trudno jest więc się wybić z własną stroną. Najlepszym jednak na to sposobem jest pozycjonowanie swojego portalu, czyli dbanie o to, by znajdował się on na najwyższych miejscach w wyszukiwarkach internetowych. Ponad 90% wejść na strony internetowe pochodzi bowiem właśnie z wyszukiwarek. Pozycjonowanie nie jest jednak łatwą czynnością, a ponadto wymaga poświęcenia naprawdę dużej ilości czasu.

By wypozycjonować stronę, należy wybrać odpowiednie słowa kluczowe opisujące jej tematykę. Powinny one być często wpisywane przez ludzi w paski wyszukiwarek (istnieją specjalne narzędzia służące do sprawdzania, jak często ludzie szukają danej frazy). Do tego unikać należy fraz, na które jest duża konkurencja, im bowiem więcej stron pozycjonuje się na te same słowa kluczowe, tym trudniej jest im się wybić. Po dobraniu odpowiednich fraz, należy treść strony nasycić owymi słowami, a następnie pogrubić je i podkreślić. Dobrze też jest wstawić je w nagłówku strony a także w tytule.

Najważniejszą jednak czynnością w pozycjonowaniu stron jest linkowanie do nich. Musimy zadbać o to, by jak największa ilość łączy prowadziła z innych stron do naszej witryny. Wyszukiwarki według zasady, że im strona jest lepsza, tym więcej linków do niej prowadzi, na samej górze wyświetlają serwisy najlepiej podlinkowane. Ważna jest też jakość stron, z których łącza prowadzą do nas. Muszą to być witryny powiązane tematycznie z naszą i być jak najlepiej oceniane przez wyszukiwarki. W celu zdobycia linków stronę swoją można dodawać do licznych katalogów, wymieniać się linkami z właścicielami innych witryn, a także publikować na stronach typu presell pages krótkie artykuły, w których treści podane będą łącza do naszego serwisu. Istnieją też systemy wymiany linków, które automatycznie dodają nasze hiperłącza do innych stron w zamian za to, że u nas pojawią się linki do nich.

Jak widać, żeby pozycjonować strony trzeba mieć o tym jakiekolwiek pojęcie, a ponadto dużo czasu. Jeśli go nie mamy, możemy zlecić pozycjonowanie naszej witryny zawodowym pozycjonerom, którzy skutecznie zajmą się wzniesieniem naszej strony na samą górę wyników wyszukiwania.